woensdag 1 oktober 2014

Gehaakt kleedje

Laatst kwam ik in een 2e-hands Boekwinkeltje in Amsterdam
een leuk boekje tegen Fijn Haakwerk in Kleur
Met allemaal leuke gehaakte kleedjes, 
incluis handige diagrammen
uit het jaar 1983


Deze kleedjes heb ik ook vaak gezien
 in oude Durable boekjes en
ook in verschillende populaire Haaktijdschriften
 van tegenwoordig...
Op internet zijn via Pinterest zoveel Diagrammen te vinden van leuke gehaakte kleedjes.
Kijk eens op
Je kan je helemaal uitleven als je wilt,
teveel om ooit allemaal te kunnen haken!


Dit is een van de eenvoudigste kleedjes om te haken
Voor mij is het ook de eerste keer, dat ik er een haak.
dus voor een beginner ook best goed te volgen...


Ik wist niet dat ik zoveel geduld in me had,
voorheen zou ik er niet aan begonnen zijn...
De tijden veranderen en het gevoel van tijd gelukkig ook!



Voor de liefhebbers hier het diagram van dit kleedje...

Ik haakte dit kleedje met
 Durable katoen nr. 8 en haaknaald 3



Er volgen er vast nog meer,
 want in het boekje staan nog meer
van die prachtige exemplaren!

Liefs groetjes Lindevrouw



7 opmerkingen :

  1. Wow Joke... je voert me terug naar mijn oma... Die haakte ook van die kleedjes en ze lagen werkelijk overal!!
    Maar leuk vind ik ze wel.
    Vroeger vond ik ze erg oubollig, maar ja... net wat je zegt tijden veranderen!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet je dat jet mij terugvoert naar mijn buurvrouw van vroeger, mocht altijd oma tegen haar zeggen, zij heeft mij haken geleerd. Als ze over die wolk kon kijken zou ze trots op mij zijn, want op zeer oude leeftijd haakte ze nog enorme takelkleden en spreien, ze was ongelovelijk goed in!

      Verwijderen
  2. Leuk!!! Ik vind deze kleedjes echt super. Zo ouderwets en nostalgisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het kleedje is echt leuk geworden, durable leent zich hier wel voor,.!* :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oude tijden herleven, is echt leuk om te doen en allemaal te bekijken, groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om die oude patronen weer langs te zien komen. Er is weer vraag naar deze kleedjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zeg! En bedankt voor het delen. Hoe 'groot' is het geworden?

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Leuk als je een berichtje achterlaat!