woensdag 7 december 2011

Herfst Bladeren

Voor Breiwerkwest heb ik deze herfstbladeren gehaakt
voor een project om een kale boom
op het terrein van de Westergastfabriek op te fleuren,
nu alles kaal is geworden....
Binnenkort gaat het allemaal gebeuren......
Waarschijnlijk zondag 18 december 2011 tijdens zo'n gezellige Crafty Markt 
op het terrein van de Westergastfabriek in Amsterdam worden
de blaadjes met een kraanwagen opgehangen....
Het patroon vond ik in een van die leuke haakboekjes van
100 bloemen om te haken en te breien
Dit blad is heel makkelijk te haken,
ook voor de beginnende haakster..
Je hebt snel resultaat...
Dit is alvast een tekening van dit blad
Het is gehaakt met halve stokjes en
je kan het met ieder gewenste draad en haaknaald maken,
van een klein tot een groot blad......

Je begint met 18 losse...
TOER1 : Sla 2 losse over(=1e halve stokje)
 Begin in de 3e losse vanaf de haaknaald  met halve stokjes tot laatste losse
In de laatste losse haak je in totaal 3 halve stokjes,
vervolgens haak je nog 15 losse aan de andere kant  van de basisketting.

TOER 2: Je begint elke toer met 2 losse(=1 half stokje), sla 1 steek over.
1 half stokje in elke steek tot de middelste steek van de 3 halve stokjes van de vorige toer ,
3 halve stokjes in de middelste steek,
halve stokjes in elke steek tot de laatste 3  steken,
omdraaien en met de volgende toer beginnen met 2 losse etc.

TOER 3 t/m 6: toer 2 herhalen

P.S. Oh Ja de steeltjes brei ik met 3 steken op een bamboenaaldje,
gewoon elke toer naar de andere kant schuiven en recht blijven breien.....
en dan later aan het blad naaien....

Het Ahornblad.
Dit blad heb ik gebreid volgens een patroontje in het prachtig boekje
75 Vogels, Bijen en Vlinders om te haken en te breien van Lesley Stanfield
Het rode eikenblad is niet goed gelukt, was wat lastiger.....

3 opmerkingen :

  1. prachige blaadjes heb je gemaakt

    Groetjes, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk boek, ik heb het zien liggen en nu spijt dat ik het niet gekocht heb. Het zijn mooie blaadjes en als soms iets niet helemaal lukt.......komt dat omdat we handwerksters zijn en geen machines. Veel plezier met alles,groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Leuk als je een berichtje achterlaat!