maandag 11 juni 2012

Baby Zomerhoedje

De komende tijd worden er weer enkele baby's  geboren,
dus ik dacht leuk, ik ga wat babypatroontjes bekijken...
zo vond ik op YouTube het filmpje van deze baby zomerhoed!
Dit is nog de babypop van mijn oudste dochter van vroeger, vond hem nog op de zolder...
De mond is wat ingedeukt....arm eraf, je kent dat wel.....
Stuk, maar je bewaart het toch....

Het patroon is gemakkelijk te haken, ook voor de beginnende haaksters onder ons!

Gemaakt van Drops katoen met haaknaald 5,5

Beschrijving:
We beginnen met 4 losse en sluiten met een halve vaste
TOER 1: 12 halve stokjes in de ring
TOER 2: In elke steek 2 halve stokjes (=24 steken)
TOER 3: In elke steek 1 half stokje (=24 steken)
TOER 4: In elke steek 2 halve stokjes (=48steken)
TOER 5: 1 losse, 1 steek overslaan, 1 stokje, 
1 stokje terug in de steek, die je hebt overgeslagen
De steek van dichtbij...

TOER 6 t/m 10: herhaal TOER 5
opletten dat de figuurtjes mooi boven elkaar komen te zitten.....



TOER 11: We beginnen nu met het randje langs de muts.
Elke steek haken we in deze toer in de voorste lus ( normaal doen we dit in 2 lussen)
Dit doen we, omdat de rand wat makkelijke rond krult, anders wordt het te stijf...
We beginnen met 1 losse, * 1 stokje in de 1e steek, 2 stokjes in de 2e steek*
herhaal * tot *
TOER 12: *3 losse, 1 steek overslaan, 1 halve vaste in de volgende steek*
herhaal * tot *


Afhechten maar! En klaar!


Op YouTube kan je heel duidelijk zien,  hoe het hoedje wordt gehaakt!



Daar laat Teresa Richardson van Crochet Geek zien hoe je het moet haken..
Het filmpje is in het engels, maar is ondanks dat goed te volgen...
Teresa heeft nog meer filmpjes op youtube staan......
en hoe vaker je kijkt hoe meer je thuis raakt met de haaktermen in het engels
Teresa is een amerikaanse, dus zij houdt de US haaktermen aan!!!
Er zijn 2 kanalen op Youtube, waar je videohaakinstructies kan zien van Teresa
http://www.youtube.com/show/artofcrochet?s=2
http://www.youtube.com/show/crochetgeek?s=2
Deze filmpjes zijn heel leerzaam en echt aan te raden!

Succes met het haken van dit leuke baby zomerhoedje!






3 opmerkingen :

  1. hola me gusta mucho tu blog, soy seguidora tuya porque estoy al día de todas tus publicaciones, todos los trabajos que realizas son perfectos, enhorabuena y encantada de conocerte, un abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie duidelijke beschrijving heb je weer gemaakt!
    En mede daarom heb ik wat symbolisch voor je, kijk maar even op mijn blog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Leuk als je een berichtje achterlaat!