Mijn Haakblog

Mijn Haakblog

Haak Maar Aan

maandag 2 juni 2014

Haakpatroontjes uit Grootmoederstijd

Uit een oud boekje van 1977
van Durable staan hele leuke Haakpatronen
uit Grootmoederstijd!!!


Wie heeft ze niet gehaakt vroeger,
die geweldige leuke katoenen gehaakte gordijntjes...


Ik vond deze haakpatroontjes gelukkig weer
 terug op het internet...


  en ik wil ze graag met jullie delen...


Al deze haakpatronen van al deze leuke gordijntjes,
valletjes en kastrandjes,
 kleedjes, kussens en lampenkapjes
uit Grootmoederstijd zijn nu te vinden
op Facebook bij de bestanden,
 onder de naam Durable haakpatronen
 in de Haakgroep HaakMaarAan
en in de Haakgroep Lindvrouwsweb


Voor de Facebookgroepen hoef je je alleen aan te melden,
als je dat nog niet hebt gedaan intussen,
 dan voeg ik je toe...
volg de links hierboven...

Bij de bestanden vind je deze geweldige leuke
en intussen weer populaire haakpatroontjes!!!!

Heb je geen Facebook, stuur me dan je mailadres
naar lindevrouw@gmail.com,
dan zal ik proberen het naar jullie toe te sturen!

Zou zeggen leef je uit!
Veel Plezier ermee!

Groetjes Lindevrouw

12 opmerkingen :

  1. Hoi Joke,
    Reuze leuk die oude Durable-boekjes! Ik had ze net ook weer ontdekt en blogde er over (op 7 mei, daar bied ik er ook een paar te koop aan.) Die oude foto's uit de zeventiger jaren zijn zò leuk! Na dit bericht van jou ga ik me nu ook bij die haakgroepen aanmelden: bedankt voor de tip!
    Groeten van Margriet (m'n dagelijkse handwerkblog bestaat een half jaar!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Joke,
    Leuk dat het boekje ook bij jou weer boven water is gekomen! Ik heb er onlangs een gordijntje uit gehaakt en dat hangt te pronken voor het raam. Misschien beginnen wij blogsters wel een 'nieuwe' trend!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zag ik daar opeens mijn (vroegere) gordijntjes voorbij komen. Ik heb ze dacht ik nog, zonde om weg te gooien......want het duurde best wel een tijdje voor je ze af had.......Leuk te zien dat je dit boekje weer op de proppen haalt......!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Joke, wat leuk die oude boekjes, ik heb ze onlangs gevonden bij mijn 103 jarige moeder, die vroeger veel haakte, groetjes,
    Berendien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, wat een nostalgie! Gelukkig heb ik nog wat van die oude boekjes liggen...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaaa! Een van de beste Durable boekjes. Heb dit boekje in 1977 aan geschaft en al die jaren goed bewaard. Vooral de gordijntjes waren zeer in trek. Ik werkte toen in de Bijenkorf op de handwerk afdeling en heb heel wat Durable katoen verkocht. Haken en breien zat toen net als nu ook weer in een lift. Ik ben altijd blijven haken maar vind het heel erg leuk dat zoveel mensen deze handenarbeid weer op pakken. Leuk dat je deze patroontjes met de nieuwe aanwas deelt! Groetjes Marie, blog De Gelukkige Naaister.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super, deze heb ik ook nog, en nog een paar andere boekjes. Ben benieuwd of gehaakte gordijntjes weer terug komen in het modebeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Grappig! Ik heb hetzelfde boekje ook nog bewaard.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje wat leuk zeg. Ik heb ze ook nog ergens in de kast en ook nog boekjes van 3Suisses. Toch maar weer eens opzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit brengt herinneringen naar boven! Helaas heb ik het boekje niet meer, en de gordijntjes ook niet. Maar......nu ga ik ze zeker weer haken. Bedankt Joke!!!!!!!!!

    Groetjes, Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb hier ook een paar van zulk soort boekjes liggen, van mijn mans oma. Ik heb er nog niets uit gemaakt, maar het ziet er allemaal zo heerlijk retro uit, hihi. Wat een geduld moet je hebben om zulke gordijntjes enzo te maken! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. het gordijn onder links wil ik graag haken ,maar het patroon staat niet volledig op de pagina
    ondergordijn ontbreekt beschrijving en het middenstuk stop zomaar bij toer 11
    wie o wie kan mij helpen

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Leuk als je een berichtje achterlaat!