vrijdag 27 juli 2012

Weversmarkt 2012

Eindelijk dan mijn fotoverslag van al mijn indrukken van de Weversmarkt
afgelopen woensdag 18 juli 2012 te Hoorn!

 Ik zag zulke leuke vilten vogels!!!
Van elk boek, telefoongids, of pocketboekje kan je deze leuke beestjes maken!!!
Echt zo eenvoudig, zelfs een kind maakt het zo na...
 Ook nog geweest in mijn wolwinkeltje Schouten Handwerken op de grote Noord!
De poppen van Arne en Carlos
en de eerste beklede  lantaarnpaal voor het wildbreiproject 
het eerste weekeind van september 2012
Ik ben dol op vilt en wat je er allemaal mee kan.....
gehaakte kussens en tassen....
gevlochten stroken....
en die geweldig leuke knuffel poppetjes....
en natuurlijk Jacobus....
Ik heb me laten verleiden om de breibeschrijving van Jacobus alvast te kopen...
Dit najaar wil ik er ook eentje breien.....wordt vervolgd.....
http://zijmaakthet.blogspot.nl/ 
nog meer poppen....uilen.....
de mandenvlechter was er ook weer.....
Hier een demonstratie weven....
prachtige gebreide dekens.......
vilten tassen, theemutsen....en nog veel meer...
The twins waren er ook weer....
Je koopt er twee, 
een houdt jezelf en de andere gaat naar een arm kind in een ontwikkelingsland...
gevlochten tasjes gemaakt van ship zakjes....
wollen schaapjes....wandkleed..... kussens...
Al met al, ondanks de fijne regen s'middags, toch een heel geslaagde dag!
Ik heb in ieder geval erg genoten van al dat moois!
Deze breivork heb ik ook nog gekocht....
om te vinger haken .....
leek me leuk om ook eens te proberen....
In plaats van een kartonnetje, 
nu een echte houten zeshoek om zelf koordjes te maken....
Leuk om hele lange veters te maken bijvoorbeeld.....

Veel liefs!
Groetjes Joke

14 opmerkingen :

  1. Wat een wakkerwordertje! Je wordt hebberig van al dat moois. Prachtige materialen en producten. Succes met je aankopen. Fijne dag. Dientje uit S.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's heb je gemaakt, een goede impressie. Ik was er samen met mijn mams, we vonden het ook weer erg leuk, maar inderdaad die regen 's middags...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige markt! Heerlijk om daar rond te struinen.
    Ik kan me voorstellen dat het een geslaagde dag was.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo dat ziet er leuk uit!!!!!! Jammer dat ik niet meer in de buurt woon anders had ik ook kunnen kijken.

    Groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's! Je zou bijna zin krijgen om alles te gaan maken!
    Een breivork? Nog nooit gezien, als ik het goed begrijp maak je er een soort koord mee?

    Dank je wel voor al dat moois en een fijne dag
    groetjes weer Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn om al die mooie foto's te kunnen bekijken. Het 1 is nog mooier dan het andere. Ik ben weg van die gekleurde vogels. Dank je wel voor deze foto reportage.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig wat een inspiratie. Die gehaakte sjaal bij Schouten. En dan te denken dat ik daar tegenover gewoond heb... maar ja heimwee daar doe je niets aan dus terug naar Brabant. Ik heb één keer de stoffenmarkt meegemaakt en dat was ook helemaal geweldig. Dank je wel voor de leuke foto's.
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh heerlijk heb genoten van je foto's wat zou ik daar ook gestruint hebben!

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooo, wat een leuke markt! Als die volgend jaar weer gehouden wordt, wil ik er ook heen. Geef je dan s.v.p. een seintje via je blog?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb genoten van je prachtige reportage. Wat een kleuren en leuke onderwerpen en
    ik hoop er volgend jaar ook heen te kunnen, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Truly no matter if someone doesn't be aware of afterward its up to other users that they will assist, so here it takes place.
    Also visit my site ... resources

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is dat genieten: alleen de foto's bekijken is al leuk! Wat een verscheidenheid aan creatieve dingen. Lijkt me ontzettend leuk om daar zelf ook eens een keer naar toe te gaan!

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig wat leuk allemaal.
    Je blijft er naar kijken al dat moois.
    ER was wel wat te zien,dan kun je je wel een dagje vermaken.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jammer dat ik het vergeten ben, ik wilde er echt eens graag naar toe. Die foto's zien er zo gezellig uit.
    gr. Meijra

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Leuk als je een berichtje achterlaat!