maandag 6 december 2010

Kerstballen

Na een week mijn oplader van mijn fototoestel kwijt geweest te zijn,
kwam ik hem gisteren ineens weer tegen.
Onverklaarbaar lag hij gewoon in de kast. En daar had ik ook nog gekeken.....
Blij dat ik was, ben ik enthousiast weer aan het fotograferen gegaan.....
Intussen heb ik niet stil gezeten en heb ik mijn eerste gehaakte kerstballen  gemaakt! 

Met Catania katoen en haaknaald 2,5
Uit mijn hoofd, gewoon begonnen met 5 losse, rij vasten, 3 losse en 1 vaste, 5 losse en 1 vaste in elk boogje en doorhaken tot gewenste hoogte, af en toe de kerstbal pakken, even passen en weer minderen met een toer van 4 losse en 1 vaste, een toer 3 losse en 1 vaste, een toer 2 losse en 1 vaste, toer met vasten, eventueel nog 1 toer met 2 vasten samenhaken, afhechten en klaar!

Op de site van Teresa  kan je een engelse beschrijving vinden, incluis video, van leuke kerstballen!!!!!

3 opmerkingen :

  1. Ze zijn leuk!!
    Ga me er binnenkort eens over buigen en er ook een aantal proberen.
    Groetjes Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kerstballen zijn leuk geworden. Tot mijn verrassing zag ik net dat je mij bij je links hebt gezet, wat gaaf, dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die zijn echt heel mooi geworden
    ga ik ook zeker dit jaar nog maken.....

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Leuk als je een berichtje achterlaat!